Ehliyet Hakkinda Soru Cevap


Arkadaşlar yeni yıl ile birlikte bir çok konuda olduğu gibi ehliyet konusunda da değişiklikler çok fazla... Eski bir sürücü kursu eğitmeni olduğumdan halen bu konuyu yakından takip ederek insanlara faydalı olmaya çalışıyorum.

İnternet ortamında eski ve yeni bilgiler bir birine çok karışıyor ve aradığınızı tam olarak bulamıyorsunuz. Bu bloğu açmamda ki en önemli olayda budur. Bende aradım bulamadım elimden geldikçe bloğu güncel tutuyorum. aradığınızı bulamadıysanız yorum kısmından sorularınızı yazın cevaplayayım.

Emeğe saygı için site yöneticilerinden ricam bloğumdan alıntı yapıyorsanız lütfen bloğuma link verin helali hoş olsun. Diğer okuyuculardan ise paylaşım bekliyorum...

14 yorum:

  1. ben 14.01.1998 doğumluyum yarın kursa yazılsam ve ilk sınavına girebilir miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 18 yaşından gün almanız gerekir haliyele 14.01.2016'da 18 den gün almış oluyorsunuz. Başvuru yapabilirsiniz...

      Sil
  2. Merhabalar Ben Kırgızstan vatandaşıyım fakat ehliyetım Dubaiden (BAD). bu durumda o ehliyeti noterden Türkçeye çeviri yaptıktan sonra Türk ehliyetini alabilir miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lara Hanım konu şöyledir...

      a) Müracaat herhangi bir trafik tescil kuruluşuna yapılabilir. b) Müracaat sırasında ibraz edilmesi zorunlu olan bilgi ve belgeler Emniyet Genel Müdürlüğünce belirlenir.
      c) Sürücü belgesi alacaklarda, 2918 sayılı Kanunun 41 inci maddesinde belirtilen eğitim ve sınav şartı hariç, aynı maddedeki hükümlü olmama, yaş, öğrenim ve sağlık şartları aynen aranır. Ancak ikili veya çok taraflı anlaşma hükümleri ile uygulamalar saklı kalmak üzere diplomatik muafiyeti olan yabancılar için, gerekli şartları taşıdıklarına dair yazılı beyanları esas alınır.
      ç) Gerektiğinde Dışişleri Bakanlığı veya dış temsilciliklerimiz aracılığıyla sürücü belgesinin doğruluğu hakkında inceleme ve araştırma yapılabilir.
      d) Geçici olarak alınmış olan yabancı sürücü belgeleri değiştirilmez.
      e) Karayolu Trafiği Konvansiyonuna taraf olmayan ve sürücü belgelerinin karşılıklı olarak tanınması ve değişimine ilişkin ikili bir anlaşmamız bulunmayan ülkelerden alınan sürücü belgeleri ülkemiz sürücü belgesi ile değiştirilmez.
      f) Türk vatandaşlarının Karayolu Trafiği Konvansiyonuna taraf olan ülkelerden aldıkları sürücü belgeleri, karşılığı veya dengi olan sürücü belgeleri ile değiştirilir.
      g) Yabancıların Karayolu Trafiği Konvansiyonuna taraf olan ülkelerden aldıkları motorlu bisiklet (moped), motosiklet, lastik tekerlekli traktör, iş makinesi veya otomobil cinsi araçları kullanmak üzere verilen sürücü belgeleri karşılığı olan ülkemiz sürücü belgeleriyle, diğer araç cinslerini kullanmak üzere verilen sürücü belgeleri ise ülkemiz B sınıfı sürücü belgesi ile değiştirilir, ancak bu araçları römork takarak kullanma yetkisi olanların belgeleri ülkemiz BE sınıfı sürücü belgesi ile değiştirilir. Bunların dışındaki sınıf sürücü belgelerinin talep edilmesi halinde eğitim ve sınav şartı da aranır.
      ğ) Dış ülkelerden sürücü belgesi almış kişilerin ülkemizde farklı bir sınıf sürücü belgesi alabilmeleri için dış ülkelerden almış oldukları sürücü belgesini ülkemiz sürücü belgesine dönüştürmüş olmaları zorunludur.
      Ülkemiz sürücü belgeleri ile değiştirilen dış ülkelerden alınmış sürücü belgeleri ilgili ülkeye gönderilir. Dış ülkelerden almış oldukları sürücü belgeleri ile bu maddede belirtilen şartları sağlamadan araç kullananlar hakkında 2918 sayılı Kanunun 39 uncu maddesine istinaden işlem yapılır.”

      Sil
  3. Hocam 2012 de ehliyeti kazandım trafik ten alamadan cezaevine girdim 2018 de çıktım ehliyeti alabilmem için ne yapmam lazım bana yardımcı olun lütfen bu konuda cvb bekliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorunuzu geç gördüm malesef; hala sorun devam ediyorsa şöyle açıklıyayım. eğer sürücü kursundan dosyanızı alıp emniyete teslim ettiyseniz ehliyetiniz çıkmıştır. Emniyet ile görüşün. Yok sürücü kursundan dosyanızı almadıysanız. Dosya iptal yeniden baştan başlamalısınız

      Sil
  4. Merhabalar benim sertifika alma tarihim 12.04.2017 acaba sertifikam yanmismidir ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 12.04.2019 son günüydü soruyu sorduğuz tarihte yanmış.

      Sil
  5. 2011 yilinda ehliyet almaya hak kazandim sertifikalarımı aldim emniyete gittim dosyalarim yanmasin diye butun harclari yatirdim ama 2006 yilinda basima gelen bir olay yuzunden adli sicil kaydi cikti adima bunu silinmesi icin 5 yılın geçmesi gerekiyormus emniyet 2015 yilinda sertifikalarıma tutanak altında el koydu adlı sicil kaydım 02 02 2019 yılında sona erdi şimdi emniyete başvuru yaptım kaymakamlık bu işlere bakıyor artık dedi dosyalarım iptal olurmu acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oldu hiç uğraşmayın yeniden sürücü kursuna kayıt yaptırın. en baştan başlamanız gerekecek

      Sil
  6. 2009 yılında sınavı kazandım dosyamı aldım ehliyetimi şimdi alabilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayır alamazsınız sertifikanın 2 yıl içinde ehliyete çevrilmesi gerekiyor. yoksa iptal oluyor geri dönüşü yok

      Sil
  7. Arkadaşlar temmuzda sertifikanın süresi doldu sadece 1.5 ay geçtiği için yandı deniyor öğrenciyim harç ücreti anca bulabildim buna Bi dilekçeyle falan çözme ihtimalim yok mu bunu deneyen biri varsa yardımcı olsun lütfen

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.