Ehliyet Sertifikası Hakkında Basında Çikan Yanıltıcı Haber


Merhaba Arkadaşlar Ehliyet Sertifikasının Geçerlilik Süresi Hakkındaki  yazımızda ;

29 Mayıs 2013 ÇARŞAMBA Resmî Gazete Sayı : 28661MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖZEL MOTORLU TAŞIT SÜRÜCÜLERİ KURSU YÖNETMELİĞİGeçmiş dönem sertifikalarının geçerlilik süresi

GEÇİCİ MADDE 2 – (1) Bu Yönetmeliğin yayımı tarihinden önce, düzenlenmiş olan sürücü sertifikaları bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren iki yıl içinde sürücü belgesine dönüştürülür. Süresi içerisinde sınıfına uyan sürücü belgesi ile değiştirilmeyen sertifikaların geçerliliği sona erer.



Bu yönetmeliğe göre son tarihin 29 mayıs 2015 olduğunu sizlerle paylaştık. Birçok sorunuza cevap vermeye çalıştık. Bugün radikal milliyet gibi haber sitelerinde son tarihin yılbaşı olduğuna dair bir haber yüzünden soru yağmuruna tutuldum ve  buradan paylaştığım bilgilerin yanlış olduğu ortaya çıkmış oluyor...

Bende bu haberi araştırdım ve buradan verdiğim bilgilerin kesinlikle doğru olduğu savunuyorum. Haber Anadolu Ajansı Nevşehir bürosunda olan murat kaya isimli kişi tarafından yapılmıştır. Kendisi ile görüşmek için girişimlerde bulundum ama saat itibarı ile kendisine ulaşamadım muhtemelen 1-2 gün içinde ulaşacağım. Buradan basında yer alan ilgili haberin yanlış yayınladığını ispatlayıp haberin düzeltilmesini sağlayacağım. Neticeyi buradan paylaşacağım, Takip etmeniz dileği ile Saygılarımla...
Murat Türk

AKLINIZA TAKILAN SORULARINIZI YORUM KISMINDAN YANITLAYABİLİRİM.....


İŞTE ARKADAŞLAR İLK GÜNDEN BERİ DOĞRU BİLGİ VERDİĞİMİZİN KANITI
MİLLİYETTE YAYINLANAN HABER 

163 yorum:

  1. merhaba ehliyetim A2 ve E.ayrıca ehliyete işletmediğim forklift ve vinç sertifikam var.bunlarmı yanacak.teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ehliyetini almadığınız hak ettiğiniz sertifika yanacak. Basında bugün çıkar habere göre 1 ocak 2015 iptal olacak ama yönetmelikte 29 mayıs 2015 olarak bilgi var. Tabi forklift ve çekici ehliyet sertifikanızın alınış tarihi 29 mayıs 2013 ten önceye aitse, 29 mayıs 2013 ten sonra aldıysanız 2 yıl süreniz var ehliyete çevirmek için

      Sil
    2. Benim sertifikam temmuzda cıktı ocak 1 de alamazsam yanar mı ?

      Sil
  2. Temmuz 2014de aldıysanız sertifikayı son tarih temmuz 2016 dır

    YanıtlaSil
  3. Benim temmuzda cıktı sertifika ve hala sürücü kursunda yani ben ehliyete çevirmek için temmuz 2016 ya kadar zamanım var mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sertifika alınış tarihinden sonra 2 yıl zamanınız var

      Sil
  4. Sertifika tarihinden itibaren ili yıl zamsnınız var temmuz 2016 ya kadar alabilirsiniz

    YanıtlaSil
  5. Basında okudugum haberi gördüm ve onun için sordum bilgiler için teşekkürler. Sanırım o uyarı 2012 yılında alacaklar içindir ?

    YanıtlaSil
  6. Ben ehliyet dosyasını trafige verdim yalnızca ehliyeti almam lazım onun bellı bır süresi var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuda belli bir sure yok evrakları verdiyseeiz ehliyeti almasanız bile almış kabul edilirsiniz

      Sil
  7. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  8. eylül 2014 de almaya hak kazandım fakat henüz gidip alamadım. dolu gösteriyor uzun zamandır randevu için. bugünde 31 aralık son diye bir haber okudum. ehliyetim yanar mı sizce

    YanıtlaSil
  9. benim kursa başladığım tarih 30.12.2013.belgeyi aldığım tarih 16.01.2014 hangisi geçerli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kursa başlama tarihinin hiç bir önemi yok sertifika aldığınız tarihinden itibaren iki yıl zamanınız var

      Sil
  10. Slm murat bey benim A2 ehliyetim vardı. 29 eylül 2014 tarihinde B sınıfı almaya hak kazandım.Sertifikam ve dosyalarımı sürücü kursundan aldım fakat ehliyete çeviremedim çünkü 20 mayıs 2014 tarihinde A2 ehliyetimi Alkolden dolayı Jandarma 6 aylığına aldı.Şuan ne yapmam lazım basında çıkan haberlere göre sertifikaları sürücü belgesine çevirmeyenlerin 1 Ocak 2015 tarihinden itibaren iptal olacak diyor bu haberin aslı varmı.Birde ben maliyeye yatması gereken harcı yılbaşından önce yatırsam fakat ehliyeti 2015 yılında alınca vergiler yeni yılda atığı için aradaki vergi farkını yatırmam gerekiyormu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 29 eylül 2014 B ehliyet için 29 eylül 2016 ya kadar zamanınız var. ehliyet vergileri ile ilgili bir avantajınız olmaz bir an önce almanız faydanıza olur

      Sil
  11. Hocam Merhaba.Oncelikle tesekkur ederim bilgilendirme icin.Peki bu haberin dogrusu nasil olmaliydi.29 mayis 2013 ten once sertifakayi alanlar icin ehliyet alimi son tarihi 2015 ocak mi olmaliydi.Birde 2014 te alanlar icin hic sıkıntı yapmasina gerek yok dimi garanti yani.

    saygilar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haberin doğrusu şöyle olmalıydı 29 mayıs 2013 den önce sertidikasını alanlar 2015 mayıs ayı sonuna kadar ehliyete çevrilmesi gerekir yoksa yanacak son 6 ay kaldı gibi olmalıydı...

      Sil
  12. Hocam merhaba ben 2012 mayıs ayında dosyamı tamamladım benim son tarihim ne zaman sizce ...?
    şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çıkan haberlere göre 1.1.2015 ama ben bu haberin yanlış olduğunu düşünüyorum yönetmeliğe göre sizin son tarihiniz 29 mayıs 2015 dir.

      Sil
  13. Murat Bey acıkcası bıraz benım kafam karıstı. Sertıfıka alınıs tarıhınden ıtıbaren 2 yıl demıssınız. Ben 2012 ekımde aldım sertıkayı buna gore ekım 2014 te benım surem bıtmıs ve sertifikam gecersız mı oluyor yoksa her harukarda mayıs 2915e kadar surem var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır sertifikanız yanmaz... Kafa karışılklığı olacak bir durum yok. Bakın yönetmelik 29 mayıs 2013 de yürürlüğe girdi. Yönetmelik derki bu yönetmelik yürürlüğe girdiği günden önce yani 29 mayıs 2013 den önce alınan sertifikalar 2 yıl içinde yani 29 mayıs 2015 e kadar ehliyete çevrilmesi gerekir yoksa iptal olur der. yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten sonra yani 29 mayıs 2013 den sonra alınan sertifikaların ise geçerliliği alınan tarihten itibaren 2 yıl içinde ehliyete çevrilmesi gerekir. Siz yönetmelik yürürlüğe girme tarihi 29 mayıs 2013 den önce sertifikanızı aldığınızdan sizin son tarih 29 mayıs 2015 dir.

      Sil
  14. Sizin yazınızı gördükten sonra öyle rahatladım ki, resmi gazetede ilgili ilanı okudum, iş yerindeyim şu an ve göbek bile atabilirim. Eksik belgelerim vardı, zaman sıkıntı oluyor çalışan insan için. Dosyamı aldığım tarihi bile hatırlamıyorum net olarak, herhalde 2011 Hazirandı. :D 5 ay 14 günüm var :D Teşekkürler, haberi yanlış aksettiren kişilere sevgilerimle, 1 Ocak son tarih diye biliyor çünkü çoğu kişi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru söylüyorsunuz ben haberi yapan kişiyle telefonda konuştum Anadolu ajansı Nevşehir bürosundan murat diye biri sürücü kursu başkanı 2015 az kaldı demiş bu akıllımda 15 gün kaldı diye haber yapmış :) (h)

      Sil
  15. ben şimdi sertifika almazsam stajyer olarak mı görüncem 2015 ten sonra alırsam ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet 2015 de alırsanız stajer sürücü ehliyeti almış olacaksınız

      Sil
  16. selam murat bey benim sürücü sertifikamda bir harf hatası var sürücü kursuma gittiğimde bu harf hatasını silip yerine kalemle doğru olanım yazdılar ve bu şekilde emniyete verme mi söylediler diğer tüm bilgilerim doğru sizce bu yanlış bir uygulamamıdır.yada ne yapmam gerekir emniyete bu durumu belirtsem onlar bu işi kendileri çözerler mi...Şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  17. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  18. selamualeyküm murat abi 29 haziran 2013 tarihinde dosyamı aldım hala çıkarttırmadım abicim yeni yasaya göre yanıyor mu ehliyet yoksa zamanım var mı .. aydınlatırsan sevinirim abicim hayırlı geceler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 29 haziran 2015 kadar vaktin var 6 ay zamanın var yaklaşık

      Sil
  19. Merhaba hocam ben 2014 kasım ayında sertifikamı aldım.2015 te sürücü belgesini alırsam stajyer ehliyetmi olacak? Teşekküerler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1 ocak 2015 den sonra sertifikayı emniyete verirseniz stajer sürücü olacaksınız

      Sil
  20. merhaba ben sertifikamı 2012 nin 10 . ayında aldım sanırım mayıs 2015 e kadar vaktim var fakat ben bu stajer ehliyeti nedir, yani ben 2015 in mayıs ayında sertifikamı içeriye versem stajer ehliyeti mi almış olacağım. ayrıca şuan ocak ayına kadar randevu sistemi dolmuş evrakları tamamlayıp içeriye vericektim ama her yer dolmuş alamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet stajer ehliyet alıcaksınız sitemizin sağ üst kısmında stajer ehliyet yazın arayın butun detaylar yazıyor eğer anlayamadığınız bir şey olursa buradan tekrar sorun anlatayım

      Sil
    2. Ayrıca randevu bildiğim kadarıyla gunluk alınıyor İstanbul için saat 9 da açılıyor randevu 5dakika içinde doluyor zaten

      Sil
  21. Merhaba. Ben dosyamı kasım 2013 aldım.benimde sormak istediğim dediğiniz gibi etrafta dolaşan haberler ve en son ehliyete çevirme tarihm,sabıka kaydı ve sağlık raporunu yenilemem gerekir mi teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin kasım 2015 e kadar vaktiniz var sabıka kaydının ve sağlık raporunun geçerlilik süresi en son 2 yıla çıkarıldığından değiştirmenize gerek yoktur.

      Sil
    2. 01.01.2015 tarihinden itibaren müracat etsem stajer ehliyetimi alacağım.teşekkürler

      Sil
  22. meraba ben konyada ögrenci iken 2012 de ehliyet kursuna gittim ve sınavları geçtim. benimm ne zmana kadar sürem var ve dosyamı kurstan alsam ehliyetimi konyada değilde kayseride çıkarttırabilir miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. istediğiniz yerde çıkartabilirsiniz sağlık raporu ve sabıka kaydını yenilemeniz gerekebilir. 2 yıl geçerliliği var sabıka kaydı ve sağlık raporunun... 29 mayıs 2015 sizin başvuru için son tarihtir.

      Sil
  23. murat bey benim de 2011 yılından sertifikam var. stajyer ehliyet meselesi herkesi mi kapsıyor yoksa sertifikasını 2015 te alanları mı? o zaman için bu stajyerlik yoktu. bizim kazanılmış bi hakkımız var yani. önceki yazılarda pek net tarihler yok. bilgilendirirseniz sevinirim. teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Stajerlik ile normal ehliyet arasında bir fark yok. sadece 1 yl boyunca belli bir trafik suçu ilerseniz ehliyet iptal oluyor. Stajer ehliyet yeni ehliyet alan herkesi kapsıyor. Stajer ehliyet yönetmeliği yürürlüğe gireli 1 yıl oldu. Çıkar çıkmaz yürürlüğe girmedi kazanılan hak sahipleri haklarını alsın diye. 1 yıl süreniz vardı. geç kaldınız....

      Sil
    2. yılbaşına kadar vaktimiz yok mu?

      Sil
    3. tabiki var stejer sürücü 1 ocaktan itibarenki başvurular için geçerli olacak yani siz 14 gün içinde başvuru yaparsanız normal ehliyet alırsınız...

      Sil
    4. tamamdır çok teşekkür ederim..

      Sil
  24. Benim dosyam kasım 2014 ,01.01.2015 tarihinden önce veya sonra ehliyete başvurursam bana stajyer ehliyeti verecekler teşekkürler

    YanıtlaSil
  25. Dosya tarihini yanlış yazmışım 2013 olacak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet 1 ocak 2015 den sonra ehliyet alanlara stajer ehliyet verilecek. sizin için ehliyete son başvuru kasım 2015 dir

      Sil
  26. merabalar. ben sertifikamı 2011 7. ayında aldım yılbaşına kadar bizimdemi almamız gerekiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yücel bey sorunuzu yanlış cevaplamışım 2011 yılı 7. ayda sertifika aldıysanız sizin için son tarih 29 mayıs 2015 tir.

      Sil
  27. Merhaba ehliyetimi 2010 yılında aldım yanlış anlamadıysam dosyanın 29 mayıs 2013 den ne kadar önce alındığı önemli değil önemli olan 2015 mayısa kadar karta çevirmek değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet 29 mayıs 2015 den ne kadar önce alındığının hiç bir önemi yok 29 mayıs 2013 den önce sertifikasını alanlar 29 mayıs 2015 e kadar ehliyete çevirmesi gerekiyor.

      Sil
  28. merhaba murat bey benim B A1 sürücü belgem var 2008 yılında A2 sertifika aldım.belgeye işletmedim son günüm ne zaman ve 2015 yılında alırsam önceki sürücü belgemdemi stajer belgesi olucak.bu gün sabah saat 04 00 adana trafik şubeye gittim.kesin olarak en az 300 kişilik sıra vardı bu gün gece 12 00 sıraya gidicem bakim kaç kişi olucak bu kadar insan ne zaman siraya giriyor anlamadım.bu gecede sıra alamazsam akşam 17 00 sıraya giricem pazar günü sizede çok teşekkür ederiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2008 yılında sertifikasını aldığınız A2 sınıfı ehliyetinizi almak için son tarih 29 mayıs 2015 dir. 2015 yılında verilecek tüm ilk ehliyetler stajer ehliyet olacak önceki ehliyetlerinizi kapsamaz. Ancak net bilgiye ulaşamadım ulaştığımda yeni bir yazıyla paylaşacağım. ulaşamadığım bilgi eğer bir kimsenin B ehliyet var E ehliyette alırsa stajer olur mu olmaz mı? A1 ve A2 farklı B var A2 aldınız stajer olursunuz araç farklı cünki.. Bu çıkan yanlış haberden dolayı insanlar yüklendi tabi bence acele etmeyin daha 29 mayısa çok var yılbaşı geçsin biraz azalır son aylarada bırakmayın.... Ben teşekkür ederim. Emeğimizin karşılığı anlayacağınız üzere reklamlar ve sayfamızı paylaşımdır. Desteğiniz için şimdiden teşekkür

      Sil
    2. çok teşekkür ederim murat bey sertifikayı meb onaylatmam gerekiyormu.

      Sil
    3. evet gerekiyor 2010 dan önce alınan sertifikaları onaylatmak gerekiyor

      Sil
  29. iyi günler, ben sertifikamı bu yıl aldım ama ehliyeti çıkarttıramadım, bugün sürücü kursuna ehliyeti ocaktan sonra çıkarttırırsak stajermi olacak diye sorduğumda o yasa 29 mayıs 2015 e ertelendi dedi yani stajer olmaz dedi, internettede aksine birçok bilgi var, hangisi doğru emin olamadım, son güncellenen bilgilerle beraber yılbaşından sonra ehliyeti çıkarttırırsam ehliyet stajermi olacak ? Şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok yeni bir yönetmelik çıktıysa ertelnmiş olabilir ama ben ertelendiğine dair bir haber duymadım. bloğumuzu takip edin yeni bir bilgiye ulaşırsam yeni bir konu olarak yazarım. Şimdik uygulama ve bilgi yılbaşından sonra stajer olacağınız yönündedir bildiğim bir erteleme yok ama araştıracağım yeni bir şey var mı diye?

      Sil
  30. merhaba ben 2014 şubat ayında sertifikamı aldım ocakdan sonra emniyete başvurursam stajer olarakmı çıkıcak yoksa daha önceki tarihde aldığım için beni kapsamıycakmı ? Kafalar çok karıştı inanın kusura bakmayın :/ Teşekkürler şimdiden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sertifikayı aldığınız tarih değil sertifikanızı emniyete verdiğiniz tarih önemli eğer 1ocaktan sonra sertifikayı emniyete verirseniz stajyer olarak kabul edilir siniz

      Sil
    2. sertifikayı verdikten sonra çıkartmam gerekicek ozaman ?

      Sil
    3. Özlem Hanım süreç zaten öyle işler. Şimdi siz sürücü kursundan sertifikayı aldığınızda ehliyeti almaya hak kazanmışsınızdır demektir. 29 mayıs 2013 den önce süresi yoktu. ister 10 yıl sonra emniyete başvurun ister alır almaz emniyete sertifikayı götürüp ehliyet kartını alın farketmiyordu. şimdi 2 yıl süre koyuldu. Stayjer ehliyet uygulaması da bir değişiklik olmazsa 1 ocakta yürürlüğe girecek. Sertifikayı emniyet verdikten sonra çıkartmam gerekecek cümlenizi tam anlamadım. 1 ocaktan itibaren verilen tüm ehliyetler stajer ehliyet olarak verilecek yeni ehliyet alımlarında.. siz sertifikayı 2010 yılında almış olsanız dahi 1 ocaktan sonra emniyete sertifikayı götürüp ehliyetinizi almak isterseniz stajer ehliyet alacaksınız. sertifikanızı 30 aralık 2014 alıp 31 aralıkta başvuru yaparsanız normal ehliyet alacaksınız durum budur.

      Sil
  31. merhaba ben ehliyet sınavına 2010 yılında girmiştim.sürücü kursundan alınan belgeyi de 2012 yılında almıştım ama hala ehliyetimi çıkarmadım. benim bu ayın sonuna kadar ehliyetimi çıkarmalı mıyım? yoksa mayıs 2015' e kadar sürem var mı?

    YanıtlaSil
  32. Son tarihiniz 29 mayıs 2015 dir

    YanıtlaSil
  33. Merhabalar ben 2008de sinava girdim 2009da sertifika ya hak kazandım 2013 dede sertifikayı gidip aldim sürücü kursundan .ozman online ehliyet alimi olacak denilmişti bulunduğun şehirden alinacak diye ben ankarada sınava girip hak kazanmıştım istanbula tasinmak zorunda kaldım o yuzden alma konusunda sıkıntı yaşıyorum bu konuda ne yapabilirim birde benim hakkim yandımi .yanmadi ise bir tadidigimla emniyete teslim edebilir miyiZ yardım lütfen. ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seher hanım sizin yapmanız gereken şey milli eğitim e gidip sertifikayı onaylatın daha sonra sabıka kaydı ve sağlık raporunu yenileyin eski sabıka kaydı ve salık raporu dursun mutlaka dosyada 29 mayısa kadar vaktiniz var.

      Sil
  34. merhabalar, benim sorum sertifika geçerlilik zamanından ziyade ehliyet için ödenen para ile ilgili..yaklaşık 2 hafta önce ehliyet almak için dosyamla birlikte gittiğimde 346 tl olan ehliyet ücretini ödedim fakat önümde çok sıra olmasında dolayı ve işe gitmem gerektiğinden ehliyeti alamadım..bugün tekrar denediğimde yılbaşı spekülasyonu nedeniyle hala çok uzun kuyruklar var..2015 yılında ehliyet alsam bir sıkıntı yaratır mı?şöyle ki her sene %10 civarında zam geliyor..sadece bu zam farkını mı ödeyeceğim yoksa herhangi bir ekstra para ödemeyecek miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emin olmamakla birlikte fark odemezsiniz ehliyeti 2015 yılında alırsanız stajer ehliyet alırsınız tek fark bu olur

      Sil
  35. merhaba murat bey 2015 ocak ayı için randevular ne zaman açılmaya başlar bilginiz var mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Randevular gunluk alınıyor sabah 9 da açılır saat 9u 5gece dolar 😊 yeteneğinize kalmış

      Sil
  36. Az önce trafik şubesine sordum, mayısa kadar alırsanız stajer olmazsınız bilgisini aldım. Bu güncel bilgiyi isterseniz sizde sorup haber yapmanızı tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler teyit edeyim konuyu hemen yayınlayacağım ilgi ve alakanıza çok teşekkür ederim

      Sil
    2. Merhabalar murat bey ben şubat 2014 te ehliyeti almaya hak kazandım fakat ehliyetimi almadım 2015 te alırsam stajer ehliyet olarak mı alacağım acaba yardmcı olur musunuz lütfen

      Sil
    3. Normalde evet 1 ocaktan itibaren stajer ehliyet verilmeye başlanacaktı ama Mayıs ayına kadar bir uzama söz konusu bilgi teyit ettiğimde yeni haber olarak yayınlayacağım takip edersiniz. 1-2 gün içinde netleştireceğim...

      Sil
    4. Peki murat bey çook teşekkür ederim ve şunu da söylemek istiyorum aslnda büyük bi hakszlk olur eğer stajer olursa ehliyetim çünkü ben geçen sene stajer olacak diye sldm emniyette dyede naslsa bna vurmaz diyerek alrm dedim bi ara ama vuracak gibi üzüldüm yaaa inşallah maystr

      Sil
    5. Zehra Hanım müjde mi isterim stajyer ehliyet 29 Mayıs 2015 e Kadar uzatılmış 29 mayıs 2015 den önce ehliyetini hak edenler normal ehliyet alıyor yeni haber olarak yayınlarım http://ehliyetnasilalinir.blogspot.com.tr/2014/12/stajyer-surucu-ehliyeti-ne-zaman.html

      Sil
    6. Çoook mutlu oldum murat beyy çook teşekkür ederim beni gerçekten sevindirdiniz :)

      Sil
    7. Çoook mutlu oldum murat beyy çook teşekkür ederim beni gerçekten sevindirdiniz :)

      Sil
    8. Ben teşekkür ederim Zehra Hanım, şimdiden hayırlı olsun ehliyetiniz kazasız belasız kullanmak nasip olur inşallah.. iyi günler dilerim (c (h)

      Sil
  37. ben 2011 de sinawa girdim sertifika icin belgeleri gittim kurstan aldim ama kybettim su an askerim 2015 nisan da teskere aliyorum benim hkkim iptal olmus mu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 29 Mayıs 2015 e kadar vaktiniz var ehliyet sertifikanızı kaybettiyseniz öncelikle kayıt olduğunuz sürücü kursuna gidin. sertifikanın bir örneğinin onlarda olması lazım. Sürücü kursundan temin edemiyorsanız.. Milli eğitimle görüşün. zamanınız kısıtlı acele etmelisiniz..

      Sil
  38. Arkadaşlar stajyer ehliyet 29 Mayıs 2015 e Kadar uzatılmış 29 mayıs 2015 den önce ehliyetini hak edenler normal ehliyet alıyor yeni haber olarak yayınlarım http://ehliyetnasilalinir.blogspot.com.tr/2014/12/stajyer-surucu-ehliyeti-ne-zaman.html

    YanıtlaSil
  39. Sertifika tarihi 07.12.2013 ise iki yıl sonrası 07.12.2015'e kadar mı geçerlidir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok doğru 29 mayıs 2013 den sonra alınan sertifikaların 2 yıl süresi vardır

      Sil
  40. selamlar ben sertifikayı 17.11 2007 yılında aldım ehliyet çıkarmadım ehliyet için hakım hala devam ediyormu..bende 29 mayıs 2015 yılına kadar alabılırmıyım...bazıları 2 yıl süresi var yazmış doğrusu nedir ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seritikanız 2010 öncesi olduğundan milli eğitimden onaylatıyorsunuz öncelikle... daha sonra emniyetten randevu alıp ehliyetinizi alabilirsiniz... son tarih 29 mayıs 2015 dir sizin için...

      Sil
  41. Merhaba ben canip iyi gunler 18 04 1994 tarihinde sertıfıkamı aldım sertıfıkamı kaybettım sımdı mıllı eyıtıme gıtsem sertıfıkamı alabılırmıyım alırsam ehlıyetımı ala bılırmıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet alabilirsiniz. Öncelikle Sürücü Kursunuzla görüşün. Sertifikanın bir örneği kursta olmak zorunda kursla görüşme imkanınız yoksa. Milli Eğitimle görüşün 2010 öncesi sertifikaların zaten Milli Eğitimden onaylatılması lazım.

      Sil
  42. meraba ben sertifikamı 22.11.2014 tarihinde aldım ama ehliyetimi daha almadım ehliyet almak için son gün 29 mayıs diye haberlerde gördüm doğru mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 29 Mayıs 2013 de kanun yürürlüğe girdi bu kanuna göre 29 Mayıs 2013 den önce alınmış sertifikalar için son tarih 29 Mayıs 2015 dir. Sizin için son tarih 22.11.2016 dır. 29 Mayıs 2013 den sonra alınan sertifikalar 2 yıl içinde ehliyete çevrilmesi gerekir

      Sil
  43. Benim ehliyetim iptal oldu peki bu iptal olan ehliyetler gelicek olan tekrar bir süre af yok mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şimdilik böyle bişey yok olacağınıda sanmıyorum. en baştan başlamalısınız.

      Sil
  44. Benim ehliyetim iptal oldu peki bu iptal olan ehliyetler gelicek olan tekrar bir süre af yok mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AF ile İlgili Bir durum Yok olacağınıda sanmıyorum

      Sil
  45. Benim de ehliyetim iptal oldu peki af gelme ihtimali yokmu yaa hic hberim olmadi bu haberden dilekçe vs halledemezmiyiz ya

    YanıtlaSil
  46. merhaba arkadaşlar 2012 yılında dosyamı almış bulunmaktayım fakan bi hafta sonra yurt dışına çıkmak zorunda kaldığım için çıkartamadım ehliyetimi şuan bu haberi yeni okuyorum ve türekiyedeyim dosyamı bastıramıcakmıyım... lütfen bilgii istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dosyanız iptal oldu malasef yeniden başvuru yapmanız gerekiyor

      Sil
  47. Ben ehliyet sınavına girdim kazandım dosyam şuan bende 1 ocak 2016 stajyer ehliyet dönemi başlıo ben ehliyetimi ocaktan sonra çıkarsam stajyer olurmuyum ? Lütfen cvb verin

    YanıtlaSil
  48. 2011 de dosyami aldim iptal oldumu acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende o civarlarda dosya mi aldım sertifikam duruyor geçen yıl gttigmde yandı dediler fakat bn af geldiğini cok gec öğrendim is işten geçmişti dosyam duruyor belki af gelir diye ümit ediyorum dilekçe vermek gerek 😳😞

      Sil
  49. 2011 de dosyami aldim iptal oldumu acaba

    YanıtlaSil
  50. Ben 10 ağustos 2015 de sertifikamı aldım. Aralık ayının 15 gibi çıkartıcam ehliyetim stajyer ehliyet olmaz demi???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzatılmadıysa stajyer sürücü başladı
      Stajyer sürücü olmaktan korkmayın trafik kurallarına uyduğunuz surece

      Sil
  51. Hocam ismim imam kusura bakmayın bi şansım varmı ehliyetimi tarih 2013 birinci ayında aldım ama şimdi iptal oldu diyorlar aca varmı alma şansım be arti a iki ehliyet


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emniyete giderek ehliyetinizi aldıysanız ehliyet yanmaz yok kursu bitirdiniz dosyanızı emniyete giderek ehliyete çevirmediyseniz dosyanız yanar yeniden başvuru yaparak sıfırdan başlamamız lazım

      Sil
  52. Ben 2015 te sınavı ve direksiyonu geçtim yılbaşına kadar cikarmazsam stajyer mi olacak acaba

    YanıtlaSil
  53. Ben geçen ay B direksiyon sınavını geçtim sertifikamı aldım ve sonrasında a2 yle beraber olsun diyip motor için kaydoldum,sınav 20 Aralık veya 27 sinde olacak peki sonrasında ehliyet çıkartmaya gittiğimizde stajyer mi olur yoksa B sertifikamı mı baz alırlar? Yanıtlarsanız çok sevinirim...

    YanıtlaSil
  54. Dosyanın 15.12.15 de aldım randevu tarihi 18 ocak diye verir peki o tarihte alsam stajyer olacakmi alirim

    YanıtlaSil
  55. Dosyanın 15.12.15 de aldım randevu tarihi 18 ocak diye verir peki o tarihte alsam stajyer olacakmi alirim

    YanıtlaSil
  56. İyi günler ben bir konuda yardım almak istiyorum ben kasım ayında ehliyet sınavını kazanarak ehliyet almaya hak kazandım ama sertifikami ehliyet é dönüştürmek için randevu almam gerekli ama yılbaşına kadar randevular dolu diyor brm şimdi stajyer ehliyet mi alacam yoksa normal ehliyet mi mi yardımlarıniz için şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  57. Merhabalar, ben Haziran 2015 de kaydoldum.25 Aralık için randevu aldım emniyetten.Acaba ehliyet basım tarihi mi önemli yeni yasa için yoksa 25 aralıkta dosyalarımı teslim edip, kopya ehliyete imza attığım tarih mi ?

    YanıtlaSil
  58. Merhabalar, ben Haziran 2015 de kaydoldum.25 Aralık için randevu aldım emniyetten.Acaba ehliyet basım tarihi mi önemli yeni yasa için yoksa 25 aralıkta dosyalarımı teslim edip, kopya ehliyete imza attığım tarih mi ?

    YanıtlaSil
  59. S.a ben yazılı ve direksiyon sınavını geçtim ehliyeti 2016 ocakta alıcam stajyer mi sayılıyorum ?? Yardımcı olur musunuz tşk.

    YanıtlaSil
  60. Arkadaşlarm ben 10 ekim 2015 teori sinavni 74 alarak geçtim direksiyon sinavi 14 kasim2015 ilk sınavda kaldım 22 kasım di sanırım ikinci sınavdan geçtimm sertifikayı aldım 29 aralik 2015 bugun yani emniyette işlemlerimi hallettim stajyer mi oluyorum ikinci direksiyonda geçtim ya ??

    YanıtlaSil
  61. tuncay ben 26 aralık 2015 de ehliyet sertifikamı kurstan aldım çıkartmak için emniyete gittim yoğunluktan dolayı emniyete dosyayı teslim edemedim 2016 da almak zorunda kalacağım stajer durumuna mı kalacağız acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayni durum bendede mevcut dosyami aldim aralikta ama yogunluktan cikartamadim 2016 da alabilecegim stajer mi olucak ?

      Sil
  62. selam murat bey ben erzurum dan yazıyorum 2015 kasım ayında dosyamı aldım aralık ayında da harcı yatırdım ama ehliyetimi alamadım 2016 ocak ayındaalacağım sorun olurmu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sertifika tarihinden sonra 2 yıl süreniz var yoksa dosya yanar suan sorun yok. Ancak stajyer sürücü ehliyeti alacaksınız. Odada problem yok trafik kurallarına uyarak trafik cezası yemesini.

      Sil
  63. selam murat bey ben erzurum dan yazıyorum 2015 kasım ayında dosyamı aldım aralık ayında da harcı yatırdım ama ehliyetimi alamadım 2016 ocak ayındaalacağım sorun olurmu

    YanıtlaSil
  64. kahretmesın ya ... bana bulundugun sehırden alamazsın dedıler bende hıc bıyere sormadım megersem bulundugum sehırden alabılıyomusum yandı ehlıyetım tühhhh aglıycam sımdı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allahtan ümit kesilmez belki son bir af gelir Bnde çıkarırım ınan Bnde oturup ağladım hüngür hüngür

      Sil
  65. af cıkmazmı bıdaha lutfen bı bılgı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. af çıkar mı çıkmaz mi bilmiyorum ama tahmin çıkmaz bitti o iş artık..

      Sil
  66. mrb 2014 7ayında sertifikamı aldım sağlık raporumu resimle igili sorun çıkarmı lütfen acil cvp

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Resimle ilgili derken sağlık raporundaki resimimi soruyorsunuz anlayamadım. Foroğrafla ilgili sorun olmaz. Sağlık raporunun geçerliliği 2 yıldır. 2014 temmuzda aldıysanız hem sertifikanızın hemde sağlık raporunun geçerliliği devam ediyor. 7 aya kadar ehliyete başvuru yapabilirsiniz

      Sil
  67. resim için biometrik diyorlar ama benim dosyamda olan öye değil 2016 mecburmuyum onu götürmeye yaıt için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biometrik resim yeni ehliyetler için gerekli. şuan yeni ehliyetler verilmeye başlandı diye biliyorum ehliyete koyulacak olan resim bu yanınızda mümkünse bir tane bulundurun derim...

      Sil
  68. Mrb 1994 tarihinde E sınıfı ehliyet sertifikasını aldım ama o tarihlerde maddiyat dolayı alamadım ehliyetimi .baska sehire gitdim ve fırsat hiç olmadı ank gitme .bu 1994 aldıgım sertifikam gecerlimi vede ehliyeti 1994 aldım aldıgım tarih yazılırmı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1994 hak kazandığınız sertifika iptal oldu.Her şeye sıfırdan başlamalısınız.

      Sil
  69. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  70. Merhaba hocam iki sene önce bacağım kırıldı ve enfeksiyonla uğraştım iki sene boyunca hastaneyle uğraştım yatıyordum..ehliyet dosyam 5 ay geçtiği için öldü...hastane raporları işe yaramazmı ne yapmalıyım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef yaramaz. Üzgünüm ki yeniden başvuru yapmalısınız en baştan...

      Sil
  71. Hocam bende b sertifikam 29.03.2014. Sinra a2 sertifikam 29.06.2014 ama ben 09.02.2016 maliye harcini yatirdim simdi benim ehliyet stajer surucu mu olcam

    YanıtlaSil
  72. 20.12.2015 de ehliyet almak için sağlık raporu aldım iki 3 ay sonra ehliyet sertifikasına almaya hak kazandım 2016 da ehliyet dosyamdaki sağlık raporu geçerli mi sertifika ehliyet çevirmen icin

    YanıtlaSil
  73. Merhaba 10 senenin üstünde sertifikamı aldığım askerlikti üniversiteydi derken zaman geçti ehliyete çevirmedim. şimdi anladığım bu yasa ile sertifikam geçersiz. Ehliyetimi almak için örnek teşkil eden bir durum söz konusu olabilir mi?

    YanıtlaSil
  74. sertivikanın veriliş tarihi 7/28/2013 kesin yanmışmıdır a2

    YanıtlaSil
  75. Slm benim sertifikam 2015 aralıkta sonaerdi benim ehliyet alma durumum nasıl olur sertifikami yeniliye bilirmiyim yoksa iptal mi olur

    YanıtlaSil
  76. Slm benim sertifikam 2015 aralıkta sonaerdi benim ehliyet alma durumum nasıl olur sertifikami yeniliye bilirmiyim yoksa iptal mi olur

    YanıtlaSil
  77. Merhaba bnde 2012 yılında sertifikami ve dosya mi teslim aldım fakat bir türlü çıkarmak nasip olmadi geçen yıl af geldiğinde çok gec duydum smdi bnim sertifikam yandimi dosyam yeniden af cikmazmi Bnm gbi kac kişi mağdur ne olur af gelse çok iyi olurdu smdi tekrardan başlamak çok zor stajer öğrenci yerine gecicem 😞😢😳

    YanıtlaSil
  78. Selamünaleyküm hocam.Bilgilendirdiğiniz için teşekkürler.Ben 2014 de b ve a+2 ehliyeti
    çıkartmaya hak kazandım.Fakat ehliyeti hala çıkarmadım.Sürücü kursu bana ehliyetimin yandığını beyan etti.Fakat şimdi bir soru soran arkadaşa eylül 2016 ya kadar çıkartabilirsin diye cevap vermişsiniz.BEN EHLİYETİMİ ÇIKARTABİLİR MİYİM ?

    YanıtlaSil
  79. Ben sertifikami 2011 de aldım ehliyetimi alabilirmiyim

    YanıtlaSil
  80. 08.05.2015 de aldim dosyamı
    Acaba ne kadar bi süre içinde almam gerekiyor ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 08.05.2017 tarihine kadar vaktiniz var iki yıl geçerliliği var

      Sil
  81. iyi günler ehliyet almak için maliyeye parayı yaklaşık olarak 1 ay önce yatırdım ama randevu yüzünden hala ehliyeti alamadım yatırdığım paraya bi sıkıntı olur mu acaba

    YanıtlaSil
  82. 2011 sertifika tarihi ehliyeti alma şansım yokmu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef yok sertifikanız yandı
      Sıfırdan başvuru yapmanız gerekiyor

      Sil
  83. Kızımın sertifika süresi dolmadan e randevu ile randevu alması ve randevunun süre sonunu geçmesi , nedeni ike itibar ettiğimiz e/devlet randevu sisteminin harası yüzünden randevu tarihimizde tüm evraklarımızla müracaat etmemize rağmen 2 yıl süreyi aştınız diye izmir ili sertifikamızın yandığını yazı ile beyan etti . Bu e randevu mağduriyetinden dolay dava açsak Leh'imize sonuç alabilirmiyiz.,Emin'im bizim gibi erandevudan mağdurvyüzlerce kişi vardır yardım lütfen..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu hukuki durum bişey diyemem. Çok haklı değilsiniz ama. Randuvu alma tarihi değil tescil burosuna gittiğiniz tarih geçerlidir. 2 yıl sureniz var son günlere bırakmasaydınız keşke

      Sil
  84. 28.03.2017 de doluyordu, e RANDevuya
    24.12.2016 tabi tam 3 at evvey müracaat edildi , ve randevu 04.04.3017 ye verdi sistem. Bunda yetmez gibi tarafımıza "04,04,2017 de randevuya gelemezseniz , randevu hakkınız saklı Kalmak üzere tekrar randevu alabilirsiniz " diye il müdürlüğü resmi sitesinden email de geldi..

    YanıtlaSil
  85. Merhaba ben 12.02.2017 de ehliyeti kazandım şimdi emniyet işlemleri kaldı ben seyi merak ediyorum 11.11.2016 kayıt yaptırdım o zamanki saglik raporunu şimdi ehliyette kullanabilirmiyim geçerli olurmu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağlık raporunun 1yıl geçerliliği var. Bi 6 ay yaptılar bi 2 yıl yaptılar sonra bir yıl yaptılar sizin rapor geçerli her ihtimale karşı yeni rapor çıkartıp yanımızda bulundurun.

      Sil
  86. 29 Mayıs 2013 yılında çıkaqn yönetmelik Anayasaya göre geri dönük işlememesi gerekirken malesef genede işlettiler ben 2009 yılda e sertifikası aldım son ailevi hastalık maddiyat v.s gibi sorunlarda bir turlu çevirtemedim son tarihide kaçırınca yandı sertifika çıkan yasa,yönetmelik veya kanunlar kişi ve kurumların yarınaysa geriye dönuk işler alehineyse işlemez karinesi anayasada açıokca belirtilmiş olmasına rağmen genede işlettiler şimdi davayla hakkımı geri almak için dava açıcam

    YanıtlaSil
  87. Selam hocam ben ehliyeti nisan 2015 te kazandım sertifika bende yalnis randevu almadım ehliyete cevirmedim yardımı ehliyetim yoksa varmi başka yolu almanın cevabınızı bekliyorum

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.