Direksiyon Sınavı Hakkında Aradığınız Herşey


DİREKSİYON SINAVI TEMEL BİLGİLERİ
•Sınavdan geçebilmek için gereken her şey bu yazıda, okuyun uygulayın.
•Unutmayın teorik bilgi öğrenmeyi kolaylaştırır. Direksiyon sınavını teorik olarak biliyorsanız, uygulama daha kolay olacaktır.
•Direksiyon sınavları: Cumartesi ve Pazar günü olmak üzere yapılmaktadır.Sınav randevulu sistem yapılmaktadır. Size ait olan 30 dak. sınav saatinizi öğrenin Sınav günü 15 dak önce sınav yerinde olun
• İlgili seansta sınava girecek sürücü kurslarının sınavları, aynı saatte başlamaktadır. Sınava en fazla 14 kişi sınava girebilir. 8:00 da başlayıp 17:00 da bitmektedir
• Sınavlarda görev yapmak üzere, M.E.B. her bir araç için ikişer kişiden oluşan sınav değerlendirme komisyonu atamaktadır.
• Sınava, yanınızda komisyon üyelerinden biri, arka koltuklarda ise M.E.B. dan diğer komisyon üyesiyle birlikte direksiyon öğretmeniniz oturmaktadır . Sınava hangi araçla ve saat kaçta gireceğinizi öğreniniz. Sizden önce sınavı olacak arkadaşınızı takip edin. SİZİN SIRANIZ GELDİĞİNDE;
• Sınava girebilmeniz için yanınızda olması gereken, Sınav Giriş Belgenizi (Kurum müdürü tarafından dağıtılacak) ve Nüfus Cüzdanınızı elinizde hazır bulundurunuz.
• Aracın kapısını sol elinizle açıp, sağ ayağınızla araca bininiz.
• Araca binince doğal davranın; Sabah ‘’ Merhaba,Günaydın ’’, öğlen ise ‘’ Merhaba ’’ demeyi unutmayınız.
• Elinizde ki belgeleri yanınızda oturmakta olan Komisyon üyesine verebilirsiniz.
• Komisyon üyelerinin sorularına ( sorarlarsa ) başka bir şeyle uğraşmadan cevap veriniz.Ve daha sonra sırasıyla şunları yapınız.
 

 


 SÜRÜŞE HAZIRLIK VE KALKIŞ YAPMA 

• Önce, oturduğunuz koltuğu ayarlayınız.
• Aracın dikiz aynalarını ayarlayınız. Sağ elinizle iç dikiz aynasını, sol elinizle de sol dikiz aynasını ayarlayınız.
• Emniyet kemerini takınız.
• Aracı çalıştırmak için vitesi boşa alınız. Bu işlemi yapmak için debriyaj pedalına sol ayağınızla sonuna kadar basınız ve vites kolunu boş konumuna getiriniz. Debriyaj pedalına tam olarak basmadan kesinlikle vites koluyla oynamayınız. DİKKAT :Aracın vitesi, çalıştırma esnasında kesinlikle boşta ve debriyaja basılı olmalıdır.
• Aracı çalıştırınız.
• Kalkış yapmak için sola sinyal veriniz. • Not: Kalkış için sola, durmak için sağa sinyal verilmelidir. Dönüşlerde dönülen yöne göre dönüş sinyallerini veriniz.
• El frenini indiriniz. Bu durumda sağ ayağınız fren pedalına basılı olmalıdır. • Debriyaja tam basıp aracı birinci vitese takınız.
• Aynalardan yolu kontrol edin yol boş ve uygun ise kalkışınızı yapın.

 KALKIŞ İÇİN 

• Debriyaj pedalını yumuşak bir şekilde bırakırken sağ ayağınızla gerektiği kadar da gaza basınız. Aracınız hareket etmeye başladığı anda debriyaj pedalını birden bire bırakmayınız,debriyaj pedalı pedal yukarı hareketi tamamlanana kadar ayağınızı pedalın üzerinden kaldırmayınız.
• Kalkıştan sonra yolun sağından sürüşünüze devam ediniz.
• Birinci vites kalkış vitesidir. Zorunlu haller dışında, kalkıştan hemen sonra aracınızı ikinci vitese geçiriniz. ( Yaklaşık 3-4 araç boyu bir mesafede ikinci vitese geçmeniz gerekir. )
• Sınavın yapıldığı güzergahta 4. vitese geçebileceğiniz kadar hızlanamazsınız.
• Seyir esnasında araçla durmak zorunda kalırsanız, tekrar 1. vitesle kalkışınızı yapınız. 2. vitesle aracınız kalkış yapmaz. Stop eder. Kalkıştan sonra tekrar 2. vitese geçiniz.
• Güzergahı tamamlayıp geri döndüğünüzde, aracı uygun bir yerde durdurmanız gerekir.

DURMAK İÇİN; DURMA KURALLARI, ARACI EMNİYETE ALMAK VE ARACI TERK ETMEDEN ÖNCE YAPILMASI GEREKEN İŞLEMLERİ SIRASIYLA YAPINIZ.(4 x 4 KURALI) 

• Durmak istediğiniz yere 10 / 15 metre mesafe kala sağ sinyalinizi veriniz.
• Aynalardan aracın arkasını kontrol edip, trafiği aksatmayacak bir şekilde uygun bir yer bulun.
• Önce debriyaja, sonra da frene yumuşak bir şekilde basarak aracı durdurun. Aracın vitesini boşa alınız. Bu durumda freni bırakmayınız.
• Ayağınız frene basılı durumdayken, kontağı kapatınız. ( Açış yönünün tersi istikametine. )
• El frenini çekiniz.
• Debriyaj pedalına basarak aracı birinci vites durumuna getiriniz ve debriyaj pedalını bırakınız.
• En son fren pedalını bırakınız.
• Emniyet kemerinizi çıkarınız. Nüfus cüzdanınızı almayı unutmayınız. Diğer evraklar direksiyon öğretmeninizde kalacak Araçta kalanlara iyi günler dileyiniz.
• Sonra, sağ elinizle aracın kapısını açıp, aralayınız. Aradan, aracın arkasından gelen başka araç veya kapının açılmasından kaynaklanabilecek bir tehlikenin olup olmadığını kontrol ediniz. Sonra kapıyı açın ve araçtan inin, kapıyı kapatın. Sınavınız bitmiştir.
• Direksiyon uygulama sınavı 100 üzerinden değerlendirilmektedir. Min.70 puan almanız sınavı geçmeniz için yeterli olacaktır. Sınav sonuçlarını aynı gün saat 17:00 de kursunuzdan öğrenebilirsiniz.

GERİ GİTMEK. GERİ MANEVRA YAPMA KURALLARI 

 • Debriyaja basıp aracı geri vitese takınız. Bu durumda geri vites lambaları yanar.
• Sol eliniz ile direksiyonu üstten tutunuz(SAAT 12 noktasından), arkaya bakmak için sağ taraftan yalnızca başınızı çevirerek değil vücudunuzla beraber geriye doğru dönünüz. Geri gitmek için kalkışınızı yapınız.
 • Debriyaj pedalını yumuşak bir şekilde bırakırken sağ ayağınızla gerektiği kadar da gaza basınız. Aracınız hareket etmeye başladığı anda debriyaj bırakma hareketini kademeli olarak tamamlayıp sol ayağınızı debriyaj pedalı üzerinde ama pedala basmayacak şekilde tutunuz.
 • Geri gidiş hareketi başlayıp,araç biraz ilerleyince ,sağ ayağınızı gazdan kaldırınız. Aracı kendi motor devrinle gitmeye bırakınız.
 • Geri gidişlerde araç ilk kalkış hareketini aldıktan sonra hiç gaz pedalına basmayın.geri dönüş manevrası bitince debriyaja hızlı frene gerektiği kadar ve YAVAŞÇA basın.(İKİSİNE AYNI ANDA)
 • Geri gidişinizi, aracın sağ arka köşesine bakarak(en az 10 metre arkayı görebilecek şekilde) • Araç durmadan kesinlikle öne bakmayınız. Araç tam olarak durduktan 1 - 2 saniye sonra öne dönünüz ve aracın vitesini boşa alınız.

GERİ VİTES VEYA 1. VİTES İLE RAMPA KALKIŞI (KAVRAMA KALKIŞI)
• Sağ ayak fren pedalına basılıyken, debriyajı yumuşak bir şekilde yarıya kadar bırakınız.(Motorda titreme başlayana kadar)
• Sol ayakla yarım debriyaj yakalandıysa(titreme hissedildiyse ), sağ ayağınızı fren pedalı üzerinden gaz pedalı üzerine hızlıca götürünüz.O esnada sol ayak YARIM debriyajda kalmaya devam etmelidir.
• Sol ayak yarım debriyajdayken motordaki titreşim gidecek kadar yavaşça(az miktar) gaza basınız.
• sağ ayağınızla gaza ne kadar bastıysanız debriyajı o kadar bırakarak( az miktar ) aracın hareket etmesi sağlayınız.
• Araç hareket haline geçince,debriyaj pedalı tamamen bırakınız.

 BAZI TAVSİYELER;
• Eğer,heyecanlı bir yapınız varsa, KESİNLİKLE, sakin olmaya çalışın,çünkü sınav gözetmenleri,duruma hakim,bilgili ve bilinçli kişilerden oluşturulmuşlardır,Verecekleri karar,olumlu Ya da olumsuz, ne olursa olsun, emin olun verilen karar sizin lehinize olacaktır.
• Sınav esnasında yaptığınız bir hata varsa, sakın onu düşünmeye devam etmeyin, teorik sınavlardaki gibi 'bilemediğin soruyu boş bırak, o soruya takılı kalma tekniği'ni kullanın. • Geri manevraya başlamadan önce,vitesi geri vites pozisyonuna getirdikten sonra, sağ kolunuzu mutlaka aracın sağ ön koltuğun (yolcu koltuğu) arkasına koyun ve sol eliniz ile direksiyonu daha rahat döndürebilmek için,sağ koltuğu tuttuğunuz sağ elinizden destek alınız,Ama sakın kollarınızı,koltuğu Ya da direksiyonu,bu manevrayı yaparken sıkmayınız. • Geri manevrayı tamamlar tamamlamaz öne bakmayınız(dönmeyiniz),Aracı tamamen durdurana kadar arkaya bakmaya devam ediniz. Araç tamamen durunca öne dönünüz.

BAŞARILAR
ehliyetokulu.com  Alıntıdır.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.