Başka Ülke Ehliyeti ile Türkiye'de Türk Ehliyeti İle Yurtdışında Araç Kullanmak


 Çok karışık bir sistem ve uygulama bulunuyor. Türk Ehliyetiniz var yurtdışında araç kullanabiliyormuyum. Nasıl oluyor? Almanya Ehliyetim var Türkiyede geçerlimi? Bir çok Soru var. Emniyet Genel Müdürlüğü sitesinde aşağıdaki bilgi var. Bu bilgileri inceleyin diğer sorularınıza ise gördüğümüz duyduğumuz bilgileri paylaşalım.


YABANCI SÜRÜCÜ BELGELERİNİN ÜLKEMİZ SÜRÜCÜ BELGESİNE DÖNÜŞTÜRÜLMESİ


ÖNEMLİ: Gerekli belgeleri hazırlamadan önce yabancı sürücü belgenizin aslı ve tercümesi ile birlikte Şube Müdürlüğümüze müracaat ederek, yabancı sürücü belgenizin değiştirilip değiştirilemeyeceğini öğrenmeniz gerekmektedir.

1-Sürücü belgesinin aslı ve noterden veya konsolosluk tasdikli Türkçe tercümesi,
2-Müracaat Formu (EK-18) (Taksiciler Esnaf Odasından Alınacak)
3-Nüfus cüzdanının aslı ve fotokopisi ( Yabancı uyruklular için ikametgah tezkeresinin aslı ve fotokopisi)
4-5 (Beş) adet fotoğraf
5-Sabıka kaydı. (1 Yıl Geçerli) (Ehliyet İçin)
6-Sınıfına Göre Sürücü Olur Sağlık Raporu ( İl bünyesindeki Resmi veya özel sağlık kuruluşlarından) (1 Yıl Geçerli)
7-Kan grubu belgesi.
8-Sürücü belgesi sınıfına göre harç makbuzu (Maliye, Bankalara ve Vergi Dairesine Ödenecektir)


NOT 1: İRAN,GÜNEY KORE, JAPONYA bu ülkelerden sürücü belgesi olan vatandaşlarımızın tercümesini ilgili Konsolosluklarından yaptırarak, randevu alarak Şube Müdürlüğümüze müracaat edebilirler.

NOT 2: Almanya sürücü belgesi sahibi Türk vatandaşları ülkemize kesin dönüş yapması halinde Almanya sürücü belgesi geri alınıp Almanya'ya iade edilmek şartı ile Türkiye sürücü belgesi verilmektedir. 


Türk Ehliyet İle Yurtdışında Araç Kullanmak


   Şimdi şöyle yapalım. Türk ehliyetiniz var ve yurtdışında kullanım ile ilgili bilgi verelim.
Türk Ehliyetin Uluslararası Sürücü Belgesine Çevrilmesi konusunu okumunanızı tavsiye ederim. Aslında Uluslararası ehliyete çevirme denilen olan Türk Ehliyetinin Gidelecek ülkeye göre tercüme edilmesidir. Türk Ehliyetleri çoktandır hem Türkçe Hem ilgilizce olduğu için bir çok ülkede geçerlidir. Geçerli derken bu ülkelere göre değişir kısa sürelidir. Bilinen süre 6 aydır. Ülkelere göre sıkıntı çıkabilir. Türkiye Turing Kurumuna başvuru yapılarak Uluslararası Sürücü Belgesi almak en garantidir ama alınmasada olabilir. Gidilecek Ülke önemlidir.

Yabancı Ehliyet İle Türkiyede Araç Kullanmak (Almanya Ehliyeti ile Türkiyede Araç Kullanma)

Altı aya kadar sıkıntı yok. Altı aydan sonra sıkıntı olabilir. Ama yıllardır Alman ehliyeti ile Türkiyede araç kullananlar var. Bu kısımda biraz eksiklik var. Alman ehliyeti olan şahıs Almanyaya gidip geliyorum dediğinde Polis herhangi bişey yapamıyor aslında pasaport kontrolü yapsam adamın 10 senedir Türkiyede olduğunu anlayacak ama kontrol edilmiyor. Artık Bu örnekten sonra kararı kendiniz verin. İster Uluslararası ehliyet alın ister devam edin. Almanyadan Türkiyeye kesin dönüş yaptıysanız Alman ehliyetini Almanyaya iade ediyor ve Türk Ehliyeti alıyorsunuz. kimsede  Alman Ehliyetini iade etmediği için Türk Ehliyeti almıyor. Bu konuyu aşağıda farklı dillerlede yazalım :)))


Fahrzeug-Einsatz in der Türkei mit der ausländischen Führerschein


Kein Mangel von bis zu sechs Monaten. Nach sechs Monaten kann Mangel sein. Aber seit Jahrzehnten in der Türkei mit deutscher Fahrer-Fahren. Dieser Abschnitt war ein wenig zu kurz. Deutsch-Fahrer, der Polizei-Party ging nach Deutschland, wenn ich bei der Passkontrolle kommen in der Tat, wenn ich nicht alles tun wird, dass jeder Mensch für 10 Jahre in der Türkei zu verstehen, aber nicht kontrolliert. Jetzt geben Sie sich dieses Beispiel, nach der Entscheidung. Ob Sie Lizenz Internationale Fahrer, weiterhin erhalten möchten. Wenn er aus Deutschland zurück in die Türkei deutsche Fahrer würde Deutschland und der Türkei Wie Sie Ihre Lizenz zurückgeben. man nicht seine Lizenz an die deutschen Türken zurück Sie nicht Ihre Lizenz erhalten.



Vehicle use in Turkey with foreign driver's license


No shortage of up to six months. After six months, may be shortage. But for decades in Turkey with German driver's driving. This section was a little short. German driver who police party went to Germany when I'm coming at passport control in fact if I did not do anything any man will understand that for 10 years in Turkey, but not controlled. Now give yourself this example, after the decision. Whether you want to Get International driver's license to continue. If he returned to Turkey from Germany German driver would return to Germany and Turkey Getting your license. one does not return his license to the German Turks do not receive your license.

27 yorum:

  1. verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler..bu arada alttaki ingilizce çevirisi çok kötü..bence ingilizcesi iyi birine yaptırın çeviriyi..Ben de yapabilirim sizin için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çeviri için destek olrssnız sevinirim ritim28@hotmail.com mail atarsanız yazıyı guncelim

      Sil
    2. Bence yaz abim..

      Sil
  2. Almanca çevirinizi bilen birine yaptırın, bi şekilde anlaşılmıyor... Bilgiler için teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Rusya'dan alınan ehliyeti de Türk ehliyetine çevirme ihtimalimiz var mı? Bilgilendirebilir misiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tel : +90 212 282 81 40 nolu telefondan bilgi alabilirsiniz Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu yetkilidir

      Sil
  4. ben şu anda t.c. vatandaşı olarak başka bi ülkeden ehliyet alıp türkiyede kullanabilir miyim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ancak 6ay suresi var Türkiye Turing ve otomobil kurumuna muracatta bulunmanız gerekiyor yukarıda anlattım.

      Sil
  5. Bugün istenilen tümbelgeleri tamamlayip gayrettepe emniyet tecil müd.ne gittim alman Ehliyetimi Türk ehliyetine cevirmek icin alman ehliyetini geri almadan türk ehliyeti kesin olarak verilmedigini söylediler.türk ve cifte vatandaslar 1 yil yabancilar 6 ay Türkiyede sorunsuz araba kullanabilirlermis.Her giris cikis yAPTIGINIZDA SÜRE 1sene veya 6 ay uzuyormus.Illahi türk ehliyeti istiyorsaniz buradan yeni bir ehliyet almak en basit yol

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uygulama aynen anlattığınız gibi

      Sil
    2. Merhaba ben Türkmenistanlıyım benim ehliyetim Türkmenistan ehliyeti onu noterden çevirisem yeterlimi yolda bi sıkıntı olurmu?? Şimdiden teşekkürler

      Sil
    3. Yukarıda ayrıntılı anlattım

      Sil
  6. Kıbrıs ehliyetim var 5 yıl önce almıştım degisterebilirmiyim burda?

    YanıtlaSil
  7. Kıbrıs ehliyetim var 5 yıl önce almıştım degisterebilirmiyim burda?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. başvurunu 01/10/2016 sonrasında yaptıysan eğer değiştirme başvurunu değiştiremezsin eskiden oluuyordu artık olmuyor eskiden başvuranlar trafikte terör saçabilir şimdi başvuranlar yapamaz onlara göre artık tanınmıyormuş üniversite diplomasısını tanıyan ülkemiz ehliyetini tanımıyor

      Sil
  8. Arkadadlar benim almanya ehliyetim var ama ou kaybettim ve ben iş icabi turkiyede yim 6 ayda bir gidebiliyorum ne yapmaliyim

    YanıtlaSil
  9. Merhaba evrakların hepsini hazır oldukdan sonra kaç günde çikar ehliyetim bilgisi olan varmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adrese posta ile gonderiyorlar tahmini 10-15 gün en fazla

      Sil
  10. kıbrıs ehliyetim var yeni 2016 türkiyeye çevirmem mecburmu

    YanıtlaSil
  11. eskiden ehliyet ile abd de lisans alarak araç kullanabiliyormuşuz peki bu sajyer ehliyet ile de geçerli olur mu acaba

    YanıtlaSil
  12. Ben Kamerun'da ehliyet aldım. Türkiye'de kullanabilirmiyim veya değiştirebilirmiyim

    YanıtlaSil
  13. kktc ehliyeti TC ehliyetine dönüştürülmüyor mu yani ?

    YanıtlaSil
  14. Kktc Ehliyetim Var .. Türkiyede araç kullanmak için T.C Ehliyetine mi Dönüştürmem gerekiyor? Eğer Dönüştürmem gerekiyorsa ne kadar süre değiştirmeden kullanabilirim?

    YanıtlaSil
  15. 6 ay da bir giriş çıkış yaparsam, kaç gün Türkiye dışında kalmam lazım?

    YanıtlaSil
  16. selam benim yenilenmiş e sınıfı ehliyetim var ben almanyaya yerleştim bu ehliyetle burda yabancı plakalı kamyon kullana bilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kullanabilirsiniz net bilgi için Almanyanın ilgili kurumuna görüşün

      Sil
    2. tr plakalı aracı suriye vatandaşı kullanabilirmi

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.